Thajsko: Zážitky a to nejlepší z Phi Phi Island

Ostrůvek velký 12 km², kde se chodí pěšky, auty se tu vůbec nejezdí a na jediném skůtříku jezdí sem tam pan policajt.
Hodně zavazadel? Na všechno nošení jsou k dispozici vždy připravení a ochotní Thajci. 💰

PRVNÍ DOJMY

Božská průzračná voda, krásná pláž, všude tetovací a masážní salony, „ostrov koček“, suvenýry v podobě svatyně penisu jako symbol plodnosti, britské hospody, alkohol, Mekáč a auu, ježci ve vodě.

JEŽEK ZA DESET TISÍC 🤑

Na Loh Dalum Beach můžete jít ve vodě tak 350 metrů bez toho, aniž byste se namočili po ramena. U Phi Phi je voda Andamanského moře v zátoce tak krásně teploučká a těch 350 metrů natrefíte na pár kamenů a mořských rostlin.

Hned po příjezdu Dana napadlo „Budeme plavat za západem slunce!“
Ježiši, tak ok, lásko. 😂
Pak mě to začalo i bavit. Voda je teplá a spíš je to procházka vodou než plavání. Cestou jsme jako jediní plavci v zátoce potkávali lidi na kajacích, kteří se vraceli z nějakého výletu.
Už už jsme byli skoro na TOP místě, kde jsme viděli na západ slunce. Vody bylo víc a bylo potřeba plavat a hledat si kameny, na kterých se můžeme na chvíli zastavit a jen se dívat na tu krásu. Zprava i zleva se tyčily hory pokryté zelenou peřinou stromů, my uprostřed jakoby v příjemně teplé vaně a před námi božský západ slunce.
Stoupla jsem si za Danem na kámen a kur.. tupá bolest, co jsem ještě nikdy nezažila. Chodidlo modrý a v něm bodlinky. Cesta zpátky byl autopilot a nekonečný půl kilák.
Na pláži nás uviděl plavčík, zavedl nás na pohotovost a tam chtěli 13 000 THB (cca 10 000 Kč) za veškeré služby – injekce tetanu (pro jistotu 😂), vytažení bodlinek ježka, použití sterilních rukavic, gáz, jehel, umrtvující injekce, mastička na mazání, bolest otupující léky, které jsem stejně nepoužila, poplatek za lékaře a poplatek za zpracování. V Česku podobné ošetření je banalitou a díky hrazení pojišťovny neplatíme ani korunu.
Nejdražší bylo vytažení bodlinek.
„Remove foreign body from skin“
za 5 000 THB (3 900 Kč).
Bylo to podobné, když vám někdo tahá třísky pinzetou z nohy.

jinej den, po západu slunce

PRVNÍ POKUSY O ŠNORCHLOVÁNÍ

První trochu delší výlet na Long Beach, kde se dá šnorchlovat.
A jo, dá – když není zataženo, neprší a nefouká tak silně, že to kalí vodu pískem, až nic nevidíte a přes příboj vln se nemůžete dostat dál než pár metrů.

CESTA NA DRUHÝ KONEC SVĚTA

Teda ostrova. Docela malá rozloha, ne? Tak proč si nezajít na tu nejsevernější pláž přes džungli na Laem Tong Beach.
Lákavé. A pro Thajky ptajíc se jich na cestu jsme byli blázni.
Stále lákavé.
Cestou jsme potkali thajské domky a 3️⃣ vyhlídkové body.
První jsme vynechali, druhý jsme muselli zaplatit a třetí byla skála, na kterou jsme si vylezli a viděli z ní dolů na moře.

Cesta džunglí byla delší než jsme čekali. Přece jenom Google Maps hlásily něco jiného.
Klid. Mám sebou Dana a repelent.
Všude mravenci na zemi, klouzavé bláto, otravný hmyz kolem, od svědivé „Hele džungle!“ příhody v Krabi jsem neměla motivaci se o cokoli otřít.
Ale to dobrodružství!
Vyšli jsme v 10 dopoledne a na sever jsme došli v 5 odpoledne.
Samozřejmě byly zastávky na výhled a zastávky na focení, takže se cesta protáhla.

Po procházce thajským lesem 😃 jsme se dostali na uzoučkou silničkum která nás zavedla až na pláž.

DŽUNGLÍ PO TMĚ JÍT NECHCEŠ

Džungle není les za barákem. A cestu zpátky nám stejně Thajci rozmlouvali, oni sami by v noci džunglí nešli. Probouzí se všechny zvířata, co přes den spí. Rozhodli jsme se si stopnout TAXI BOAT.
Vysmáli se nám, protože míň než za 1 000 THB (800 Kč) za nás oba nepojedou. Přespat ve zdejších luxusních resortech za cca 3 500 THB (3 000 Kč) /osoba za noc nám přišlo zbytečné.
Zoufalost, myšlenky „přespíme na pláži“ (já) – „ne, v noci vylézají krabi“ (Dan) –
„tak přespíme na záchodě tady“ (já) – „nebudu spát na záchodě, další den jedeme šnorchlovat“ (Dan)
Šli jsme je obejít a prosit znovu. Nakonec se našel jeden Thajec, co nám řekl, ať příjdeme v 7. Až do 7 jsme pochybovali, že něco skutečně domluví a my se dostaneme zpátky.
Alee nakonec jsme zpátky jeli. 💪 Jeho asi kámoš, co jezdí long-tail loďkou vyhodil turisty na severu, kde jsme byli a musel se stejně vracet zpátky k sobě domů, tak nás vzal. Za 500 THB (400 Kč) za oba.

VŠECHNO SE MI TOČÍ — DEN NA LODI

Vzhůru za šnorchlováním!
Vstáváme v 7. Snídáme v 7:30. Konečně v 8 vyrážíme a v 9 přijíždíme na Bamboo Island.

Placka písku dlouhá 700m a široká 600m, modrého odstínu #70B5DF, která mě hned zklamala cedulema se zákazem dronování (fňuk) a zároveň nadchla svoji prázdností. Nikde nikdo. Neobydlený ostrůvek, žádné hotely, nic.
Teda, nikde nikdo do 10 hodin dopo. To už byl ostrůvek kolem dokola (z té přístupné strany) posetý speed boaty, ze kterých vylézali ve větší části Číňané. Ach, no aspoň že se bály vody nebo se fotili ponoření po zadek u břehu. S Danem jsme nečekali na nic a už jsme byli ve vodě a šnorchlovali. Korály, barevné rybky, Hledá se Nemo naživo. Naprosto jiný velký svět pod mořskou hladinou.
Tady jsem se to poprvé učila a to by byl další vtipnej příběh. No a další vtipnej příběh byly naše do červena spálený záda, kvůli kterým jsme tak 2 dny nevylezli ve dne ven. Jojo.

/Na poslední fotce je kapitán lodi 🤙🏽

Bamboo Islandem, dobrými pocity, když si to loď sviští střídající se s „potřebuju pytlík na zvracení“, když jede pomalu, tenhle výlet teprve začal.
Další významnou zastávkou byl Maya Bay, kde se natáčel film The Beach s DiCapriem. Na ten jsme se dívali z dálky – kvůli velké návštěvnosti lodě totálně (a nenávratně) zničily korálové útesy u ostrova. Je zavřený od roku 2018 do 2021. Ale to nebrání podnikatelům dělat drahý výlety ve stylu „Přespi na lodi u Maya Bay!“ plné zábavy, alkoholu a hvězdného nebe nad hlavou. ✨

Další významná zastávka byla Monkey Beach, kde opičky netrpělivě vyhlíží turisty dávající jim Colu či Pringles.

Celkově to bylo moc fajn. Několikrát jsme měli zastávku na šnorchlování, na palubě byla vždy k dispozici voda, dostali jsme oběd a sváču v podobě melounu.

JÍÍÍDLOOOO

Co se týče jídla nejvíc, nejlíp a nejlevněji jsme se najedli v Pa-Noi restauraci. Doporučuju tady mango sticky rice – dávají celé mango a spoustu rýže s kokosovým mlékem.
Další oblíbené místo bylo P. P. Bucket Shop & Resto. Dávala jsem si tu hlavně Fried rice w/ vegetables, Stir fried noodles, skvělej je burákovej drink (Peanut & Banana Shake).
Vyzkoušeli jsme i Only Noodles, tam nám ale zas tolik nechutnalo. A je to takový hodně punkový místo – pár míst na sezení je podél stěny, uprostřed vaří Thajka, na kterou vidíte, víceméně vidíte i dozadu do špajzu.

Kromě thajského jídla tu narazíte i na naše typické západní. Pizzu, burgery, palačinky (ale udělané po thajsku).
Z japonské kuchyně na sushi.

Durian, mangosteen, které mají zrovna v srpnu sezónu měli snad na každém rohu. Po porovnání cen s loňskou návštěvou Vietnamu o něco dražší. Na Phi Phi jsme si ovoce moc nekupovali, to až teprve na Phuketu, kde jsme našli trh supr trh s ovocem.
Vyzkoušejte určitě i salak, rambutan a zdejší dragon fruit.

Zdroj:https://siam-relocation.com/relocate-to-thailand/

Na Phi Phi jsme byli 7 dní a utratili jsme cca 8 300 Kč.

S H R N U T Í

1️⃣. Phi Phi je malý ostrov, na kterým se výhradně chodí jen pěšky.
2️⃣. Jsou zde o dost levnější thajské masáže než u nás v ČR, doporučuju!
(porovnání ceny masáží Phi Phi-Krabi-Phuket, zaručeně vede Krabi, kde jsou o 17% levnější)
3️⃣. V moři je výhodné nosit boty do vody či žabky, pokud se budete držet od břehu dál.
4️⃣. Máte zájem vidět podmořský svět, nebo alespoň okolní ostrovy?
Natrefíte zde na Thajce nabízející One day snorkeling trip, stojí za to do toho jít.
5️⃣. Na dlouhou dobrodružnou procházku džunglí stojí za to vyrazit brzy ráno, večer už byste se nemuseli vrátit zpátky.
6️⃣. Z restaurací si zajděte určitě do Pa-Noi.

__________________

Slyšeli jste, nebo jste byli na Phi Phi? 🌴
Jak ostrov hodnotíte na stupnici 1-10 (1 hrozný, 10 nejlepší)?